Популярната платформа за кратки видеоклипове TikTok въвежда нови ограничения за рекламите, насочени към тийнейджъри и засилва изискванията за прозрачност при използването на изкуствен интелект (AI) за рекламни цели.
Според промените, които влязоха в сила в САЩ от 1 юли, рекламодателите вече не могат да достигат до младите потребители в страната чрез персонализирано таргетиране като демографски данни, интереси или поведение в приложението. Вместо това кампаниите са ограничени до по-общи критерии за таргетиране, като местоположение, език и информация за устройството.
По този начин нашумялата сред младежите социална мрежа се съобразява с тенденциите в индустрията за защита на личните данни на потребителите и увеличаване на прозрачността. Преди няколко години Meta също предприе подобни стъпки, за да гарантира, че потребителите тийнейджъри не са обект на таргетиране.
Като допълнение TikTok дава на абонатите си по-голям контрол върху регистрираните им интереси в приложението, свързани с рекламното съдържание, което им се показва. По този начин те вече могат да избират да виждат повече или по-малко реклами, свързани с интересите им като спортове на открито, състезателни игри и други.
Добавена е и нова функция "Прекъсване на връзката с рекламодателите", която им позволява да спрат споделянето на данните им с рекламодатели извън платформата, които до този момент са използвани за показване на персонализирани реклами.
Вече е налична и функцията "Изчистване на моята дейност", която дава въможност на потребителите да изключат всички данни за дейността им извън платформата, споделени от рекламни партньори, които са свързани с техния акаунт.
TikTok добавя и нови изисквания за оповестяване на използването на AI за рекламни цели. Според тях, рекламите, направени с изкуствен интелект, трябва да бъдат етикетирани като такива.
Това е важна промяна, като се има предвид, че платформата иска да даде възможност на брандовете да създават свои собствени виртуални инфлуенсъри, които да продават продуктите им.
След успеха им в Китай, TikTok се надява, че тези нови аватари с изкуствен интелект ще увеличат продажбите през приложението. Не всички азиатски пазарни тенденции обаче се пренасят сред останалите потребители по света.
Остава да видим какви ще бъдат дългосрочните последици от тези промени за TikTok и за рекламната индустрия като цяло. Очаква се те да окажат значително влияние върху начина, по който рекламите се представят на младите хора, които са около 25% от аудиторията на платформата.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари