Търсенето в Google, Chrome и Android се променят заради европейските регулации

Заради Закона за цифровите пазари (Digital Markets Act, DMA) интернет гигантът тества промени в резултатите от търсенето и добавя подкани за потребителите да избират между различни браузъри и търсачки

Стефан Николов Последна промяна на 19 януари 2024 в 17:04 1014 0

Google

Снимка Kai Wenzel/Unsplash

Търсенето в Google, Chrome и Android се променят заради европейските регулации

Google тества сериозни изменения в някои от най-важните си услуги, включително търсенето, браузъра Chrome и операционната си система Android, преди влизането в сила на новите строги антитръстови правила на Европейския съюз през март, съобщи интернет гигантът. Промените са в резултат от Закона за цифровите пазари (DMA) на Европейския съюз - широкообхватен законодателен акт, съгласно който Google е определен като "основен играч и са му определени нови правила за начина, по който може да управлява "основните услуги на платформата".

В Android, Google въвежда нов програмен прозорец за избор на браузър по време на първоначалната настройка на устройството, подобен на този, който вече предлага, за да позволи на потребителите да избират между различните търсачки. (Корените на този екран за избор на търсачка се крият в глобата от 4,3 млрд. евро, наложена от ЕС през 2018 г. заради антитръстовите нарушения на Android). Извън Android, нейният браузър Chrome също получава подобен екран за избор на търсачки, за да подкани потребителите да изберат алтернатива на Google Search, ако желаят. И двете ще се появят в устройствата, закупени в Европейското икономическо пространство след 6-ти март.

The Verge обръща внимание, че освен това интернет гигантът тества промени в начина, по който показва резултатите от търсенето за запитванията, свързани с пазаруването в Европа, за да даде предимство на линковете към сайтовете за сравняване на цените, а не към отделните компании или продукти. Начинът, по който Google обработва сравненията на цените в търсачката, вече се оказа спорен за регулаторните органи на ЕС, които през 2017 г. наложиха на компанията глоба в размер на 2,42 млрд. евро за това, че компанията е използвала господстващото си положение в търсачката, за да даде "незаконно предимство" на своята услуга за сравняване на цени. В резултат на промените, които се тестват тази година, Google премахва и уиджета Google Flights, който извежда на преден план времената и цените на полетите.

Обявените промени изглежда имат за цел да се справят с правилата на DMA относно самостоятелното позоваване, според които на администраторите е забранено да се отнасят по-благоприятно към собствените си услуги в своите платформи, отколкото към конкурентите услуги на трети страни. В зависимост от услугите, които администраторите управляват, DMA съдържа и правила за осигуряване на оперативна съвместимост на услугите (особено на месинджърите) и за разрешаване на клиентите да премахват предварително инсталирания софтуер от устройствата.

В допълнение към горепосочените промени се подчертава и как Google възнамерява да даде възможност на европейските потребители да ограничават количеството данни, споделяни между различните й услуги като YouTube, Chrome и Google Play. Тези промени бяха предварително оповестени в страницата за поддръжка, публикувана миналата седмица. И накрая, въпреки че Google вече позволява на потребителите да изтеглят своите данни, тя заявява, че променя начина, по който работи услугата "Google Takeout", за да се съобрази с правилата на DMA за преносимост на данните.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !