Анализаторите на Bank of America Securities предупреждават, че ChatGPT на OpenAI не е в състояние да се пребори с Google като водеща интернет търсачка. Делът на Google в търсенето леко се е увеличил, докато делът на търсачката Bing на Microsoft, която използва технологията ChatGPT на OpenAI, е спаднал, посочват аналитиците на BofA в свое проучване. Те отбелязват, че броят на изтеглянията на ChatGPT и Bing е намалял, а интересът към сайта ChatGPT е спаднал.
Анализаторите на Bank of America Securities са установили, че чатботът ChatGPT на OpenAI и търсачката Bing на Microsoft, която използва тази технология за изкуствен интелект (AI) в своите операции, са забавили темпото си през последните седмици. За това съобщава CNBC, като се позовава на публикация от водещия анализатор на BofA Джъстин Пост. Въз основа на проучените данни анализаторите са стигнали до заключението, че ChatGPT и Bing не са в състояние да оспорят лидерството на Google като търсачка.
Джъстин Пост цитира в своята публикация данните на Sensor Tower: според тази информация изтеглянията на ChatGPT за iPhone в САЩ, както и инсталациите на Bing, са намалели с 38% през месец юни в сравнение с предходния месец. Изданието напомня, че потребителите на ChatGPT имат достъп до чатбота чрез неговия уеб сайт. Аналитиците на Similarweb изчислиха, че месечните посещения на ChatGPT чрез сайта са намалели с около 11%. Те са съставлявали малко над 51 млн. посетители седмично, или едва около 2% от предполагаемия уеб трафик на Google.
По данни отново на SimilarWeb пазарният дял на търсачката на Google леко се е увеличил и на годишна база възлиза на малко над 92%. Делът на Bing на Microsoft, която използва технологията ChatGPT на OpenAI, е паднал с 40 базисни пункта на годишна база до около 2,8% от пазара.
Намаляването на интереса към ChatGPT и големите езикови модели (LLM) показва големия инвестиционен риск за големите ИТ компании като Microsoft, които инвестираха и продължават да инвестират стотици милиони долари в стартъпи от AI сферата.
Технологичните гиганти инвестираха огоромни суми в генеративния изкуствен интелект и езиковите модели с предположението, че те ще помогнат за изграждането на следващото поколение търсачки. Забавянето на внедряването на ChatGPT може да означава, че тази технология не застрашава доминиращата роля на Google в областта на търсенето. В такъв случай ИТ компаниите ще трябва да намерят приложение на LLM на друго място, например в нови инструменти за рекламодателите.
Анализаторите на Bank of America Securities допълват, че за Google рискът от загуба на пазарни позиции се е заменил с риска за спад в монетизация на търсачката.
От друга страна приложението клиент за работа с ChatGPT излезе през месец май тази година, но се предлага единствено за iPhone. Специалистите на BofA са на мнение, че ако приложението на OpenAI излезе и за Android (почти е готово), то това може да ускори разпространението на чатбота.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари