OpenAI пусна безплатен онлайн курс, който има за цел да обучи учителите как да използват популярния чатбот с изкуствен интелект ChatGPT в класните стаи. Създадена в сътрудничество с организацията с нестопанска цел Common Sense Media, едночасовата програма от девет модула обхваща основите на изкуствения интелект и неговите педагогически приложения.
Въпреки че по-голямата част от курса насърчава учителите да използват чатбота, в него се признават и някои ограничения на изкуствения интелект. Според OpenAI, ChatGPT не трябва да се използва за даване на инструкции за лабораторни експерименти или за осигуряване на емоционална подкрепа на децата. Споделянето на чувствителни данни за учениците с чатбота също не се препоръчва.
По информация на OpenAI курсът вече е внедрен в десетки училища в САЩ. Според вътрешно проучване на компанията 98% от участниците са заявили, че програмата им е предложила нови идеи или стратегии, които могат да приложат в работата си.
Някои преподаватели обаче не я смятат за полезна и са на мнение, че тя всъщност може да е подвеждаща. Ланс Уоруик, преподавател в Университета на Илинойс, например е загрижен, че ресурси като тези на OpenAI ще нормализират използването на изкуствен интелект сред учителите, които не са наясно с етичните последици от технологията.
Въпреки че курсът на OpenAI признава някои от ограниченията на ChatGPT, като например, че не може да оценява справедливо работата на учениците, Уоруик смята, че модулите за поверителност и безопасност на програмата са „много ограничени“ и противоречиви.
Новият образователен курс за учители идва в момент, когато OpenAI агресивно се насочва към образователния пазар, който смята за ключов за своя растеж. През септември компанията нае бившия главен директор на Coursera Леа Белски за свой генерален директор по образованието и й възложи да въведе продуктите на OpenAI в повече училища. През пролетта стартира ChatGPT Edu - версия на ChatGPT, предназначена за университети.
Според компанията за пазарни проучвание Allied Market Research, пазарът на изкуствен интелект в образованието може да достигне 88,2 млрд. долара през следващото десетилетие. Но растежът започва бавно, до голяма степен заради скептичното отношение на учителите.
В тазгодишно проучване на изследователския център Pew една четвърт от педагозите смятат, че използването на изкуствен интелект в образованието носи повече вреда, отколкото полза. Отделно проучване на консултантска компания Rand Corporation установява, че едва 18% от преподавателите използват изкуствен интелект в класните си стаи.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари