Накъде върви Amazon в здравеопазването след провала на Amazon Care

Крахът на услугата Amazon Care дойде като шок за наблюдателите в индустрията

Мария Иванова Последна промяна на 06 септември 2022 в 13:26 940 0

Amazon Care

Снимка Amazon Care

Amazon Care

Наскоро Amazon обяви затварянето на виртуалната си здравна услуга Amazon Care. Новината накара някои анализатори да предположат, че нещо в изчисленията на технологичния гигант много се е объркало. Други обаче тълкуват действията му по съвсем различен начин. Според тях, подобно на електронната търговия, логистиката и облачните услуги, компанията все още планира да доминира и в грижата за здравето на потребителите.

Крахът на услугата Amazon Care,

който беше обявен в края на миналия месец, дойде като шок за наблюдателите в индустрията. А новината за затварянето изненада дори служителите на здравния стартъп. Стартирала през 2019 г., компанията за първична медицинска помощ преживя бурен растеж и беше определяна като една от най-важните иновации на технологичния гигант. Не липсваха обаче и проблеми.

Всичко започва

от желанието на Amazon, който е вторият по големина частен работодател в САЩ, да се погрижи за здравето на своите служители. Така се стига до изграждането на вътрешна здравна услуга, чрез която компанията се надява да намали разходите си и едновременно с това да създаде продукт, който може да бъде продаден на други големи работодатели. Точно като нейната вътрешна облачна услуга, прераснала с времето във високодоходната Amazon Web Services.

Какво се обърква?

Редица наблюдатели отчитат, че Amazon Care е отговорила на нуждите на служителите си, но не и на нейните потенциални клиенти - корпорациите. В тази връзка вицепрезидентът на Amazon Health Services Нийл Линдзи споделя, че услугата „не е достатъчно комплексно предложение за големите корпоративни клиенти, към които е насочена“.

1

„Като се възползваме от наученото от Amazon Care, ние ще продължим да изобретяваме, да се учим от нашите клиенти и партньори в бранша и да се придържаме към най-високите стандарти, докато продължаваме да помагаме за преосмислянето на бъдещето на здравеопазването" - допълва още той.

Защо Amazon купува One Medical

През последните години онлайн гигантът проявява устойчив интерес към пазара на първична медицинска помощ, позиционирайки се в предоставянето на здравни грижи за възрастни хора в домовете им и различни видове виртуални здравни услуги за работодатели и техните служители.

В момента Amazon е в процес на придобиване на компанията за първична медицинска помощ One Medical за 3.9 млрд. щ. долара. И макар че финализирането на сделката може да отнеме месеци, тя дава ясен сигнал за амбициите на създадената от Джеф Безос компания в областта на здравеопазването.

Новата придобивка би помогнала на Amazon да се сдобие с работна сила и физическа инфраструктура за първична медицинска помощ, точно както Whole Foods направи това в областта на хранителните стоки. One Medical, чиято компания майка е 1Life Healthcare, управлява 182 медицински офиса на 25 пазара в САЩ.

Многобройните модели за развитие и растеж на Amazon

През годините гигантът в онлайн търговията експериментира с различни модели за разширяване и растеж. Сред тях е облачното подразделение Amazon Web Services, което първоначално възниква в резултат на собствените нужди на компанията, но постепенно се превръща в огромен източник на приходи.

За разлика от него Amazon Fresh не успя да пробие в сегмента на хранителните стоки и през 2017 г. технологичният гигант придоби Whole Foods, за да стимулира тази част от бизнеса си.

Провалът на Amazon Care може да е дошъл изненадващо за мнозина, но придобиването на One Medical може да превърне гиганта в силен играч в сегмента на здравните услуги, смятат анализатори.

Амбициите на компанията в сферата на здравеопазването

Закриването на Amazon Care отразява трудностите, с които се сблъскват IT компаниите в опита им да променят здравната индустрия. Amazon обаче демонстрира голямата си амбиция в сферата и през миналия месец купи редица клиники за първична медицинска помощ.

След финализирането на сделката с One Medical, IT гигантът ще се изправи срещу утвърдени здравни компании като Optum на UnitedHealth Group Inc. и CVS Health Corp. С този стратегически ход компанията се стреми да се утвърди на пазара за здравни грижи в САЩ.

Припомняме, че това е вторият опит на Amazon да разшири дейността си в здравната сфера. Предишният - за съвместно предприятие с Berkshire Hathaway Inc. и JPMorgan Chase пропадна три години след старта си.

Започнала като скромен продавач на книги, днес Amazon обединява най-разнообразни бизнеси. А придобиванията (на стартъпи и установени фирми) в различни сектори, за които компанията е похарчила милиарди долари, са ключови в нейната стратегия за диверсификация. Така, дори при забавяне на електронната търговия, тя разполага с други начини за растеж и разширяване на общия си пазар.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !