Корекциите в Disney+ - реклами и занижени очаквания

Холивудският гигант занижава прогнозите си за нови абонати заради Индия и стартира предлагането на нов канал с реклами

Мария Иванова Последна промяна на 13 август 2022 в 09:27 8749 0

Disney+

Снимка Disney

Disney+

След поредица от придобивания на знакови развлекателни активи през последните години, мнозина очакваха холивудският гигант Disney да се пребори за лидерска позиция в перспективния сектор на филмовия стрийминг. И това съвсем закономерно ще се случи, като Disney+ диша усилено във врата на смятания доскоро за нестожим водещ Netflix. Сега обаче услугата на „Мики Маус“ изглежда е на път да даде на заден ход. Тя обяви някои реорганизации, както и по-занижени цели за привличането на нови абонати през следващите две години.

Компанията, която включва в богатото си портфолио космическата сага Star Wars, компютърните анимации на Pixar, огромната вселена със супергерои на Marvel, както и филмовия гигант 20th Century Fox, току-що съобщи, че новата ѝ стрийминг услуга ще стартира на 8 декември в САЩ. Тя ще се нарича Disney+ Basic и освен развлекателно съдържание, ще има и реклами. Доскорошната базова версия се очаква да поскъпне.

Реклами или по-високи цени за стрийминг

Новият абонамент за Disney+ ще е със същото съдържание, което е налично в този, който не включва реклами. Разликата е, че при стартирането си Disney+ Basic ще показва около четири минути промоции на час, с уточнението, че някои от филмовите заглавия може и да не включват такива. Първоначално рекламните спотове ще бъдат от 15 до 30 секунди, но с течение на времето продължителността им ще се увеличава. Те няма да имат политическа насоченост и няма да популяризират алкохолни напитки.

Със стартирането на Disney+ Basic през декември медийният гигант ще повиши месечната такса на Disney+ без реклами с 38% до 10.99 долара и тя вече ще се нарича Disney+ Premium. Новата опция, включваща реклами, обаче ще се предлага на досегашната цена от 7.99 долара месечно.

В същото време Disney планира да увеличи и тарифите на стрийминг платформата Hulu (както на версията с, така и на тази без реклами). Въвеждането на нови опции за платформата Disney Bundle също са сред плановете на стрийминг гиганта.

Стратегията на Disney

Компанията очаква, че с течение на времето повечето ѝ клиенти ще изберат по-евтиния, съдържащ реклами план. Подобно на другата ѝ стрийминг услуга Hulu, при която две трети от абонатите са именно на поддържани от промоции планове.

С тази стратегия ръководството на дружеството изглежда иска да смекчи раздразнението на абонатите от покачването на цените на плана без реклами. То вероятно се надява, че неизбежното анулиране на акаунти ще е по-малко с въвеждането на Disney+ Basic на същата цена, макар и с промоции в съдържанието.

1

Новата цел на холивудския гигант

Медийният гигант започна своя път към стрийминга през 2017 г., тъй като аудиторията ѝ се пренасочи от традиционната телевизия към онлайн излъчванията на Netflix. Пет години по-късно Disney+ наближава почти недостижими до скоро свой конкурент по брой абонати.

Въпреки това обаче ръководството на холивудския гигант занижава очакванията си за брой абонати на Disney+ - на между 135 и 165 млн., вместо първоначално планираните 230-260 млн. до края на 2024 г. Добрата новина е, че през последното второ (трето финансово) тримесечие, платформата достига 152 млн. абоната, като са добавени 14.4 млн. нови. До голяма степен това отразява добавените през периода нови географски региони, като България например.

Тази цифра обаче включва и абонатите на платформата Disney+ Hotstar. Без тях има 93.6 млн. абонати, което означава, че Disney+ се надява да спечели между 40 и 70 млн. абонати до края на фискалната 2024 г. Освен, че преразглежда амбициозната си прогноза за брой абонати на своята водеща платформа, компанията отделя прогнозата на Disney+ от тази на Disney+ Hotstar, която оперира основно в Индия и Югоизточна Азия. Нейните абонати се очаква да достигнат до 80 млн. през същата година.

Оттук насетне, възможностите за растеж обаче ще бъдат по-ограничени, което в комбинация със засилената конкуренция и опасения от отписване на настоящи абонати води до новата прогноза на Disney за 2024 г.

Причината за понижението

Главната причина, поради която холивудският гигант занижава прогнозите си, са именно абонатите от Индия. През последните няколко години Disney+ Hotstar държеше правата за стрийминг на най-популярния спорт в страната - индийската Висша лига по крикет. Правата за тях бяха наследени от Disney след придобиването на 21st Century Fox на Рупърт Мърдок през 2019 г. Тази година обаче те бяха спечелени на търг от индийската медийна компания Viacom18 за 2.6 млрд. долара. Ето защо не се очаква Disney+ Hotstar да задържи много от милионите стрийминг клиенти, абонирали се за крикет.

Ревизираната прогноза за брой абонати се дължи и на лоши новини от стрийминг отдела на компанията, който отчита загуба от 1.06 млрд. долара за последното тримесечие.

Ръководството на Disney заяви, че ще похарчи до 32 млрд. долара за развлекателно съдържание тази година, вместо предварително планираните 33 млрд. долара. Около една трета от тази цифра ще бъде инвестирана в спортни програми. За сравнение, Netflix планира да похарчи за съдържание около 17 млрд. долара годишно през следващите няколко години.

Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !