Google може да бъде принудена да продаде Android, Chrome и AdWords

Стефан Николов Последна промяна на 19 август 2024 в 18:07 1773 0

Google може да бъде принудена да продаде Android, Chrome и AdWords

Снимка PeakPX

Google може да бъде принудена да продаде Android, Chrome и AdWords

Според наличната към днешен ден информация Министерството на правосъдието на САЩ обмисля драстично разделяне на Google, което може да промени технологичния ландшафт. Според репортажа на Bloomberg, за технологичния гигант е категорично установено, че незаконно е монополизирал пазара на онлайн търсенето, и сега правителството проучва възможностите за възстановяване на конкуренцията.

След историческото съдебно решение срещу Google Министерството на правосъдието проучва няколко потенциални мерки, включително най-агресивния вариант: разделяне на компанията на по-малки структури. Това би било едно от най-значимите антитръстови действия след опита за разделяне на Microsoft преди повече от две десетилетия.

Да напомним, че с историческия си удар върху една от най-големите технологични компании Окръжният съд на САЩ във Вашингтон постанови съвсем наскоро, че Google е монополист. В становище, публикувано в началото на миналата седмица, окръжният съдия на САЩ Амит Мехта заяви, че компанията е нарушила раздел 2 от Закона на Шърман, и обяви, че „Google е монополист и е действала като такъв, за да запази монопола си“.

Въпреки че се обсъжда подобно разделяне, разглеждат се и по-малко драстични мерки. Те включват принуждаване на Google да споделя повече данни с конкуренцията, налагане на ограничения върху развитието на изкуствения интелект и забрана на ексклузивните договори, които подхранват господстващото положение на компанията.

Делото е съсредоточено върху практиките на Google с Android, Chrome и AdWords, където ексклузивните договори на компанията с производителите на устройства предизвикаха безпокойство сред регулаторните органи. Министерството на правосъдието е особено загрижено за това как доминиращата позиция на Google в областта на търсенето може да повлияе на конкуренцията в бързо развиващия се сектор на изкуствения интелект.

Ако раздялата се осъществи, може да се стигне до продажба на направленията Android, Chrome и AdWords. Подобен ход би имал мащабни и дългосрочни последици както за технологичната индустрия, така и за потребителите.

Въпреки че Google планира да обжалва съдебното решение, компанията е изправена пред труден за нея период. Потенциалното разпадане на технологичния гигант е ярко напомняне за нарастващия контрол, пред който са изправени големите технологични компании, и за решимостта на правителството да насърчава лоялната конкуренция.

Но съвсем изненадващо най-голямата жертва на това съдебно решение може да се окаже не търсачката на Google, а нейните усилия в областта на изкуствения интелект. Именно търсачката е сърцето на Интернет гиганта. Това е така, защото данните, които тя придобива чрез монопола си върху търсенето, могат да бъдат използвани за обучение на нейния ИИ. Ако Google изгуби лидерството си в търсенето, това застрашава нещо, което може да се окаже един от най-големите й източници на данни.

Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !