Множеството подводни интернет кабели, които бяха планирани преди години през Червено море, все още не са завършени. Това се дължи на политическите напрежения и засилените заплахи за сигурността, които са направили маршрута по-опасен и сложен за търговските кораби.
Ръководеният от Meta Platforms проект 2Africa, подводна кабелна система с дължина 45 000 километра, включва карта, показваща как тя ще обхваща африканския континент, за да осигури високоскоростна свързаност. Значителна част от трасето, преминаващо през Червено море, остава незавършено пет години след анонса. Южният участък на 2Africa в Червено море все още не е построен поради редица оперативни фактори, регулаторни проблеми и геополитически риск, посочва говорител на Meta.
Напредъкът в региона е забавен и по отношение на кабела Blue-Raman, подкрепян от Google, заявява говорител на Google, част от Alphabet, без да даде повече подробности. Други кабели, които все още не са пуснати в експлоатация в Червено море, са India-Europe-Xpress, Sea-Me-We 6 и Africa-1.
Физическите оптични кабели, които минават по морското дъно, са най-бързият и най-популярен начин за предаване на интернет данни между континентите. Приблизително 400 кабела пренасят повече от 95% от глобалния интернет трафик. Повредите, причинени от времето или преминаващите кораби, могат да предизвикат широко разпространени прекъсвания на интернет, особено в по-слабо свързаните региони.
Червено море исторически е било най-прекият и икономически ефективен маршрут за интернет трафика, свързващ Европа с Азия и Африка. Но строителството се усложнява от статута му на зона на конфликт и от деликатните преговори, необходими на кабелните оператори за получаване на разрешителни. Повторните ракетни атаки през последните две години в канала от подкрепяните от Иран хути, определени като терористична организация от САЩ и техните съюзници, принудиха товарните кораби да правят дълги обходни маршрути и нарушиха работата на специализираните кораби, които полагат или ремонтират кабелите.
Нарушението забавя доставката на така необходимата широколентова връзка в страни с недостатъчно обслужване, което води до по-високи цени и по-бавна интернет скорост за потребителите. Забавянията носят и финансови разходи за собствениците на кабели и инвеститорите, които вече са платили на доставчиците за инсталирането.
Телекомуникационните и технологичните компании сега обмислят алтернативни сухопътни маршрути през Бахрейн и Саудитска Арабия, за да заобиколят Червено море. Веднъж считани за твърде скъпи и непреки, тези пътища се превръщат във все по-жизнеспособни варианти. Дори маршрутът през Ирак, който исторически се счита за геополитически рисков, се превърна в възможна алтернатива.












Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари