Табът Новини на Facebook стартира през 2019 г. със сделки за милиони долари за публикуване на съдържание (10 млн. долара за Wall Street Journal, 20 млн. долара за New York Times и 3 млн. долара за CNN), но през месец април той се закрива завинаги. Мета казва, че през април 2024 г. "ще спре" Facebook News в САЩ и Австралия, няма да сключва нови търговски сделки за публикуване на новини и "в бъдеще няма да предлага нови продукти на Facebook специално предназначени за издателите на новини".
На страницата за поддръжка на Facebook News отпада формулировката "обезценяване" и сега тя е много по-пряма по отношение на по-ранното спиране в Европа и за това, какво следва за САЩ и Австралия:
„Новините във Facebook, които се намират в раздела News, вече не са достъпни в Обединеното кралство, Франция и Германия. От началото на април този раздел повече няма да бъде достъпен в САЩ и Австралия. Научете повече в дадения от нас специален линк“.
Това не е първото оттегляне на Facebook от новините - помните ли Instant Articles? Това дори се виждаше на стената. През 2022 г. компанията измести фокуса си от новините към икономиката на създателите, а бившият ръководител на партньорствата за новини Кембъл Браун напусна компанията през октомври миналата година.
Само че при представянето на Facebook News през 2019 г. компанията заяви: "Надяваме се, че тази работа помага в усилията ни да поддържаме страхотна журналистика и да укрепваме демокрацията" и че проучване "установи, че не осигуряваме достатъчно много теми, които хората най-много желаят в своите News Feeds, особено категории като развлечения, здраве, бизнес и спорт".
Но сега Meta има доста по-различно послание, като твърди, че "новините съставляват по-малко от 3% от това, което хората по света виждат в своя Facebook feed, и са само малка част от съдържанието на Facebook за огромното мнозинство от хората". Вместо да плаща на издателите, Meta "ще трябва да фокусира времето и ресурсите си върху нещата, които хората ни казват, че искат да виждат колкото се може по-често в платформата, включително кратки видеоклипове".
По-нататък тя приканва издателите да продължат да публикуват линкове на собствените си страници, като използват продукти като Reels и реклами, за да насочват хората към собствените си уеб сайтове, извън Facebook.
Изданието The Verge ни напомня, че прекратяването на лицензионните сделки на Facebook за САЩ не е нещо ново, тъй като компанията ги прекрати преди две години. Но в Австралия тя прекратява 70-те милиона долара годишно, които плащаше на медии като Sky News Australia, News Corp, Seven, Nine и The Guardian. Тези тригодишни сделки бяха сключени, след като австралийското правителство прие Кодекса за задължително договаряне с новинарските медии и цифровите платформи. Тези сключени договори вече изтичат и явно няма да бъдат подновявани.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари