Изискването уеб сайтовете да получават съгласието на посетителите за използване на "бисквитките" даде на потребителите по-голям контрол върху данните им при сърфирането в Глобалната мрежа. Само че това доведе до безкрайно досадните банери от типа " Разреши бисквитките", които се виждат в повечето уеб сайтове. Признавайки този проблем, регулаторните органи на Европейския съюз обмислят преразглеждането на тези изисквания, въпреки че резултатът може да зависи от спазването им от големите платформи.
Комисарят на Европейския съюз по въпросите на правосъдието Дидие Рейндерс заяви наскоро пред германския вестник "Welt am Sonntag", че Европейската комисия е наясно колко досадни са станали банерите за съгласие за използването на "бисквитки" и обсъжда мерките за тяхното премахване. Той заяви, че въпреки че уеб сайтовете вече не могат да активират текстовите бисквитки, без да информират потребителите за това, условието не трябва да превръща сърфирането в интернет в едно досадно и уморително занимание.
Изданието Techspot съобщава, че през последните години на практика всички посетители на уеб сайтове са се сблъсквали с банери или изскачащи прозорци, които искат разрешение за различни видове "бисквитки", включително такива, които са от съществено значение за основната функционалност на сайта, рекламни "бисквитки" и други. За щастие, много сайтове предлагат пряк избор между приемането на всички бисквитки или блокирането на всички несъществени такива. В същото време има огромен брой сайтове, които изискват няколко кликвания, за да се откажат бисквитките, като по този начин силно изкушават посетителите да изберат бутона "разрешаване на всички" за по-голямо удобство.
Тези банери се показват, за да се спазят разпоредбите на GDPR за защита на личните данни, въведени от ЕС през 2018 г. Рейндърс отбелязва, че комисията има за цел да облекчи "умората от бисквитките", като същевременно гарантира, че потребителите разбират механиката на онлайн рекламата и вземат информирани решения относно своите данни. Едно от предложените решения е да се изисква от уеб сайтовете да запомнят предпочитанията на посетителите, като по този начин представят формуляра за съгласие само веднъж годишно.
Балансирането на неприкосновеността на личните данни с нуждите на рекламата не се отнася единствено до регулаторните органи. Google например работи над отказа на Chrome от "бисквитките". Иновации като Trust Tokens и Privacy Sandboxes са предназначени да предложат на рекламодателите ограничена информация за клиентите, като в същото време защитават личните данни. Съществуват обаче опасения, че Google може да използва тези системи за ограничаване функционалностите на браузъра, като например работата на някои разширения. Google планира още от този месец постепенно да се откаже от бисквитките на трети страни.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари