След като повече от десетилетие картовите плащания така и не станаха популярни в България, сега изглежда, че пандемията е на път да промени това. Все повече българи избират да плащат за различни стоки и услуги само чрез мобилното си устройство, заради лесната регистрация на дигитален портфейл, удобството при плащане и сигурността на трансакциите, отчитат от Райфайзенбанк.

Финансовата институция отчита 20% ръст на плащанията с дигитални портфейли през октомври тази година. Припомняме, че банката предложи първа на българския пазар мобилни плащания за всички свои картодържатели и за операционни системи Android и iOS.

„Все повече хора приемат за ежедневие иновациите в банкирането и постоянно се възползват от предимствата им“ – посочва по този повод Мариела Атанасова, Директор „Индивидуално банкиране“ в Райфайзенбанк. Активните клиенти на банката, които използват дигиталните портфейли RaiPay (за смартфони с операционна система Android) и Apple Pay (за iOS) вече са над 22 000.

Въпреки че най-възрастният потребител е на цели 95 г., дигиталните портфейли са предпочитани предимно от младите хора във възрастовата група 24-45 г. (64%). Те оценяват непрестанните подобрения по приложението RaiPay. До края на годината ще бъде налична възможността за потвърждение на онлайн плащане с пръстов отпечатък, както и за превод по карта, който се осъществява за няколко секунди.

Всеки четвърти от клиентите на Райфайзенбанк, които използват дигитални портфейли, прави по над 20 трансакции на месец. Заради удобството хората плащат с RaiPay от ежедневни дребни разходи, включително за кафе, до по-големи сметки за подаръци, техника или обзавеждане за дома.
Най-често плащанията се правят в супермаркети за ежедневни покупки (41%). Моловете в големите градове, както и бензиностанциите и аптеките в цялата страна са сред другите обичайни места за плащане с дигитален портфейл.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *