Германският автомобилен производител BMW обяви новата си стратегия за електрификация на всички свои нови модели, както и за намеренията си да създаде акумулаторни батерии от ново поколение с твърд електролит. Компанията обеща да покажа първия модел на акумулаторен блок с батерии с твърд електролит към 2025 година, а към 2030 година да започне серийното производство на тези батерии от ново поколение. Най-характерната черта на тези захранващи елементи е, че тяхната енергийна плътност е с 50% по-висока от използваните към днешен ден литиевойонни решения.
BMW си е поставила две основни цели: новите батерии с твърд електролит да бъдат специално адаптирани за използване в електромобилите и при серийното производство, тяхната себестойност да бъде възможно най-ниска. По този начин цената на новите електромобили на BMW ще бъде съпоставима с тази на съвременен автомобил с мощен двигател с вътрешно горене.
„Ние разработваме акумулаторната батерия на бъдещето: тя ще бъде мощна, безопасна, рентабилна и удобна за вторично преработване. Всичко това ще бъде създадено в рамките на новите европейски правила за опазване на околната среда“ – заяви Франк Вебер, един от топ мениджърите на BMW.
BMW класифицира своите нови батерии с твърд електролит като захранващи елементи от седмо поколение, по условната скала, разработена от самата германска компания, като според тази скала към днешен ден BMW използва батерии от пето поколение.