Автономните коли са следващата пазарна ниша, която американската компания Apple иска да покори. През последните седмици технологичният гигант усилено преговаря с Hyundai за създаването на автономен електромобил от ново поколение, но тези разговори се провалиха. Оказва се обаче, че компанията от Купертино се е свързала и с други автомобилни производители, сред които и Nissan.

Разговорите между тях обаче са били кратки. Мненията на двете компании са се разминали по отношение на брандинга на бъдещия електромобил, както и по други въпроси. От Apple са поискали да използват собственото си име в популяризирането на съвместното превозно средство. От Nissan обаче изглежда не са се съгласили с това..

Според Financial Times дискусиите не са стигнали до участие на висшето ръководство в тях, след като японският автомобилен производител е бил помолен да произвежда автомобили с марка Apple. Това на практика би означавало превръщането на производителя на превозни средства в поддоставчик. Ето защо въпреки усилените преговори, продължили няколко седмици, до споразумение между двете страни не се е стигнало.

Основаната от Стив Джобс компания планира реализацията на проекта й да премине през няколко етапа. Един от тях е предлагането на услуга за автономен превоз, която да демонстрира предимствата на тази технология.

Cпoрeд cлухoвeтe компанията от Силициевата долина щe пуcнe cвoятa eлeктричecкa кoлa дo 2024 гoдинa. Зa дa изпълни тoзи плaн oбaчe, тя щe трябвa дa рaбoти c aвтoмoбилeн прoизвoдитeл – тъй кaтo cъздaвaнeтo нa coбcтвeн зaвoд зa aвтoмoбили мoжe дa cтрувa милиaрди дoлaри и дa oтнeмe мнoгo гoдини.

В търсене на производител на своите роботизирани превозни средства Apple вече е установила контакт с няколко други компании.

Американската технологична корпорация от години тества в Калифорния технологии за автономно шофиране. През последните седмици тя обмисля всички възможности за партньорства, които да ускорят премиерата на Apple Car. Плановете й за навлизане на автомобилния пазар изглеждат като логична стъпка, но това изисква много инвестиции, време за научни разработки и партньорства.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *