Xbox гейм конзоли

Днес Microsoft е една от двете водещи компании за игрови конзоли (заедно със Sony) и залага много силно на гейминг индустрията, особено след скорошната покупка на Bethesda и id Software. Преди около двадесет години обаче, когато компанията тепърва навлизаше в този сегмент, тя се е опитала да придобие не кой да е, а един от основните играчи в него – японската Nintendo.

В желанието си да си гарантират успех на новата (по онова време) конзола Xbox, представители на софтуерния гигант са се срещнали с японците за да договорят закупуването на тяхното дружество. Целта е била да се използват игрите и софтуерът на Nintendo в игровите приставки Xbox.

Според Кевин Бейкъс, който е бил участник в събитията от страна на Microsoft, обаче представителите на японската компания „са си умрели от смях“ и са им отказали. „Представете си някой да ви се смее в продължение на един час. Така протече тази среща“ – споделя той пред Bloomberg.

В предложението на Microsoft всъщност има някаква логика. По онова време компанията е сред най-скъпите в света и разполага с огромни кешови резерви, генерирани от нейните основни продукти – Windows, MS Office и др. Ако прибавим към това и огромните й амбиции да се позиционира в гейм сегмента, подобен ход е съвсем резонен.

В добавка по същото време Nintendo изостава значително от основния си конкурент – Sony – главно при хардуера. Затова и планът на Microsoft е бил да поеме производството на хардуер и да остави японското дружество да се фокусира върху софтуера и своите свръх – успешни франчайзи, включително Супер Марио. Двете компании по това време дори са развивали партньорство в тази област.

Отказът на Nintendo може и да е най-знаковият провал за придобиване на гейм компания от страна на Microsoft, но далеч не е единствен. През годините гигантът от Редмънд е получил отрицателен отговор също от едно от водещите издателства на игри Electronic Arts (EA), от по-малкото Square (което днес е известно като Square Enix), както и от Midway, известни с разработката на Mortal Kombat.

През 2000 г. обаче Microsoft все пак прави знаково придобиване в този сектор, закупувайки студиото Bungie, което е създател на фантастичния шутър Halo. Франчайз, превърнал се през годините в най-успешното заглавие за Xbox конзолите, генерирало огромен брой продажби на тези устройства.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *