Софтуерният гигант Microsoft обяви, че купува една от най-популярните компании за видеоигри – Activision Blizzard. Сделката е най-голямата в историята на сектора и се оценява на 68.7 млрд. щ. долара. Тя ще осигури на компанията от Редмънд достъп до заглавия като Call of Duty, Spyro, Guitar Hero, Crash Bandicoot и Tony Hawk от Activision, както и Warcraft, Diablo, Overwatch, Hearthstone и StarCraft от Blizzard, в допълнение на Candy Crush от мобилното подразделение King.

Това е втората ключова покупка на технологичния гигант в тази индустрия след като миналата година се сдоби с друго голямо гейм студио – Bethesda. След приключването на сделката през 2023 г., Microsoft ще стане „третата компания в света по размер на приходите след Tencent и Sony“.

Тя планира да разшири присъствието си в сегмента на игрите за мобилни устройства и по-специално да направи мобилна версия на един от хитовете на Activision Blizzard – Warcraft. Освен това компанията ще вкара всичките си гейм заглавия в онлайн каталозите си за компютри и конзолата Xbox.

Ръководителят на популярното гейминг студио – Боби Котик – ще запази поста си. След новината за сделката котировките му на електронната борса NASDAQ нараснаха с повече от 30%, а цената на акция надхвърли 90 щ. долара срещу 64 ден по-рано.

Припомняме, че Activision и Blizzard се обединиха през 2008 г., създавайки един от най-големите играчи в гейминг индустрията с нетни приходи за 2020 г. в размер на 8.1 млрд. щ. долара. През последните месеци обаче компанията е раздирана от секс скандали и разследвания.

От своя страна Microsoft, подобно на Facebook и други технологични гиганти, вече обяви интереса си към новия сегмент на виртуалните светове – т.нар. “метавселена”. Очаква се новопридобитите гейм активи да ѝ помогнат за позициониране в него.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *