И през тази година компютрите, телевизорите и домакинските електроуреди са били сред най-търсените стоки по време на т.нар. Черен петък. Общият дял на тези три продукта от всички продажби през съответния ден е 56%, сочат данните на УниКредит Кънсюмър Файненсинг. Според статистика на дружеството за потребителско кредитиране веднага след тях се нареждат мобилните телефони, следвани от климатичната и отоплителна техника.

Тази година дружеството отново отчете стабилни нива при онлайн пазаруването. Според статистика от миналата година 56% от заявките в деня на Черния петък са онлайн. Любопитно е обаче, че през тази година данните сочат лек спад – точно половината от клиентите, които са избрали да направят покупка със стоков кредит по време на деня на Черния петък, са кандидатствали онлайн. Според финансовата организация, тази тенденция може да бъде тълкувана с желанието на клиентите да разнообразят ежедневието си с разходка до любимите магазини.

Според проучването обаче, спадът на онлайн заявките в деня на Черния петък е напълно компенсиран от общо покачване на броя на онлайн заявките през уикенда на Черния петък спрямо данните от 2019 година.

Мъжете все още са по-активни потребители през въпросния ден, като са с 6% повече от дамите. Все пак тенденцията е броят на жените да се повишава – тази година делът им нараства с 2% спрямо 2019 година. Повечето клиенти, закупили стока с финансиране, са на възраст 29 – 36 години, като делът им расте с повече от 3% спрямо данните от миналата година. От друга страна, броят на потребителите на възраст над 58 години, ползвали финансиране, отчита спад спрямо 2019 година.

И в потребителското кредитиране, както и в стоковото, се наблюдава спад в заявките в отчетния период спрямо данните от предходната година. Естествено, причината за това е в общото свиване на потреблението в настоящия период. Макар и с леко намален обем спрямо периода на Черния петък от миналата година, цялостно онлайн заявките за потребителски кредит заемат все по-голям дял от общите. От УниКредит Кънсюмър Файненсинг посочват, че са дигитализирали напълно процесите по кандидатстване, подписване и усвояване, за да улеснят потребителите. Самата идентификация, а след това и подписването на договора за кредит с КЕП са подсигурени от Евротръст.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *