Китай публикува първите снимки, направени от марсохода Zhurong Mars, който през уикенда кацна успешно на марсианската повърхност. Така тя стана втората държава, след САЩ, която успешно е изпратила свой роувър на Червената планета.

Китай стана втората страна с роувър на Марс

От Китайската национална космическа администрация (CNSA) уточняват, че роувърът ще прекара там около 90 марсиански дни, за да изследва почвата, йоносферата и климата на планетата, както и да търси следи от живот в миналото. Учените предполагат, че под огромна равнина в северното полукълбо на Марс съществуват масивни находища на лед и ще се опитат да го докажат.

На сайта на CNSA могат да бъдат открити няколко изображения и кратки видеа, изпратени от Zhurong Mars. На тях се виждат рампата, която роувърът ще използва, за да излезе от модула за кацане и да достигне повърхността, както и слънчевите панели, антените и друго оборудване на марсохода.

Припомняме, че космическият апарат Tianwen-1 успешно се спусна на повърхността на Марс на 15 май тази година. Марсоходът Zhurong, който кацна заедно с него, тежи цели 240 кг., има шест колела и четири слънчеви панела. Той може да се движи по повърхността на Червената планета с двеста метра в час.

Китай ще стъпи на Марс днес