Китайският автомобилен производител Geely, който притежава шведския бранд Volvo, както и миноритарния пакет акции на германския концерн Daimler AG, възнамерява да стане директен конкурент на Tesla на пазара за електромобили. За тази цел Geely създаде нов суббранд, под който ще се произвеждат електрически автомобили от най-висок клас.

С производството на новите китайски електромобили се заема Lingling Technologies, която е новата дъщерна компания на Geely, а самият суббранд се нарича Zeekr. Това е отговорът на Geely на изключително бързорастящия дял на Tesla на китайския пазар за електромобили. Интересно е, че за да може пълноценно да се конкурира с автомобилната компания на Илън Мъск, китайският автомобилен гигант е готов да се откаже от стандартната маркетингова стратегия.

Уеб порталът Gizmochina съобщи, че новият бранд на компанията ще продава директно своите автомобили на своите клиенти, без да използва посредници или дилъри. Това ще стане в нейните търговски центрове, а този подход ще намали цената на нейните електромобили.

Електромобилите Zeekr ще се базират на фирмената платформа Sustainable Experience Architecture (SEA), която бе представена през месец септември миналата година. Почти цялата конструкция е направена от алуминий, а на акумулаторния блок се дава гаранция, че може да измине до 2 милиона километра. Платформата е универсална и е подходяща за различни автомобили – от седани и кросоувъри, до микробуси и пикапи.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *