Германският производител на акумулаторни батерии EAS Batteries съвместно с британската компания Johnson Matthey създадоха цилиндричен литиево-йонен захранващ елемент от ново поколение с катод от съвсем нов тип. В новата акумулаторна батерия се използва фирмената технология JM eLNO, която значително подобрява работните характеристики на литиевите захранващи елементи и предлага по-голям капацитет и по-силен изходен ток. Новите захранващи елементи ще бъдат използвани в акумулаторния блок на състезателен автомобил, който ще участва във Формула Е. Серийното производство на новите батерии ще започне през 2024 година.

Технологията eLNO на компанията Johnson Matthey е характерна преди всичко с това, че в новата акумулаторна батерия се използва обогатен с никел слоест катод, направен от литиево-никелов оксид (eLNO). Благодарение на eLNO катода, капацитетът на новия захранващ елемент, както и неговата плътност на енергията са с 20% по-високи в сравнение с традиционните литиево-йонни акумулаторни батерии NMC 622, в които се използват 60% никел, 20% манган и 20% кобалт. Акумулаторните блокове за електромобили, съставени от новите захранващи елементи осигуряват по-висока мощност и по-дълъг пробег на електромобилите.

Новата технология ще бъде постепенно усъвършенстване в състезателните електромобили. Това е един отличен начин новите акумулаторни батерии да се тестват при екстремални условия. Johnson Matthey възнамерява през 2022 година да построи своя първи завод за производството на новите захранващи елементи на територията на Полша.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *