Нова технология на Google ще позволи по-сериозен гейминг през браузера

Павлин Луканов Последна промяна на 10 април 2023 в 09:15 411 0

Chrome Gaming

Снимка Google

Нова технология на Google ще позволи по-сериозен гейминг през браузера

Традиционно свързваме браузера с множество дейности, но не и със сериозен гейминг. Да, разбира се можете да играете някои по-базови игри, които са специализирани и за уеб, но не и по-тежки заглавия, които са с големи изисквания към хардуера. Сега обаче сме свидетели на голям напредък именно в тази насока.

Той идва с анонса от Google на WebGPU, API даващи на уеб приложенията по-голям достъп до възможностите на видеокартата на компютъра. Системата ще бъде използвана по подразбиране в Chrome 113, който ще се появи след около три седмици. WebGPU ще е налична за компютри с Windows, които поддържат Direct3D 12, както и macOS и ChromeOS устройства с Vulkan.

От публикация на Google научаваме, че WebGPU може да позволи на разработчиците да постигнат същото ниво на графика с доста по-малко кодиране. Конкретно до три пъти подобрение при модели за машинно обучение. Още през 2021 г. компанията въведе машинно обучение като експеримент в Chrome. Оттогава технологията е доста интересна, но трудно се откриваше реалното ѝ приложение.

Сега обаче с напредъка в областта на генеративните решения с изкуствен интелект и мащабните езикови модели има много повече възможни приложения. И докато чатбот системи като Bard и Microsoft не се възползват много от локалния хардуер, има много възможности в това отношение на база на машинното обучение. Също така разработчиците могат да създават по-добре изглеждащи игри за браузерите.

В бета версията на Chrome има дори доста интересна демонстрация на тези възможности от Babylon.js. От Google споделят, че дебютът на WebGPU ще служи като основа за бъдещи обновления и подобрения, като в бъдеще може да въведе съвременни графични функционалности и по-дълбок достъп до шейдър ядрата. Освен това ще бъде подобрен и процесът по разработка на съдържание, което работи с WebGPU.

Google работи от доста време по новия API, който е замислен още през 2017 г., а разработката му продължава оттогава. Трябва да отбележим, че този стандарт не е само за Chrome, като в бъдеще ще може да бъде използван още във Firefox и Safari. Освен това се работи в насока разширяване на поддръжката за системи като Linux и Android.

Иначе си заслужава да припомним съдбата на облачната гейминг услуга на компанията, Stadia. Тя спря да работи през януари, като преди това позволяваше на геймърите да играят на игри на различни устройства без значение от техните хардуерни спецификации. Услугата изискваше само интернет връзка и по желание допълнителен Stadia контролер.

Stadia стартира през ноември 2019 г. с амбицията да позволи на геймърите да играят голям брой разнообразни игри без да имат конзола или компютър. Услугата имаше прякор „Netflix за игри“, като трябваше да изгради голям каталог с разнообразни заглавия, които да са достъпни след абонамент. Платформата предлагаше различни нива на абонамент, които даваха достъп до по-добро качество на резолюцията и екстри. А по-запалените фенове можеше да си купят и специален контролер, за по-голямо удобство и гарантирана съвместимост с всички игри.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !